Sunday full with J.O.Y









Ari ni….hehehe….merayap ke Sunway Pyramid….dah lama aku tk g sana…luas giler SP skrg…..g tadi pun lum abih jalan…..dasyat.. aku rasa kalau jalan seharian kat SP tu pun lum tentu habis pusing semua tempat….memang besar la…lam byk2 benda yang ade kat SP tu, satu je yang menarik perhatian aku….die nye tempat ice skating….suka aku tgk…bila la aku lak berpeluang main ice skating kat situ….teringin nak try tapi takut…tgk org duk main…ade mcm2 gelagat…ade yang baru nak merangkak2…menyusur tepian gelanggang…baru nak blajar main kot…tak kurang yang dah intermediate skit pun ade….yang dh bleh gerak la tu maknanya….yang memang ketegori advance tk usah ckp la…confrm la golongan ni yang memonopoli gelanggang ice skating tu..mencelah-celah disebalik pemain2 yang amatur yang sedang merangkak2…hebat…aku memang suka sgt ice skate ni cuma lum brani lagi nak cuba sendiri…dulu pernah la nk ajak seseorang teman aku main ice skate ni tp…tk kesampaian…so simpan je la hasrat nk main tu lam hati je…insyaAllah kalau diberi peluang, aku akan cuba…Cuma aku perlukan seorang teman yang bleh teman aku main…yang pasti dia kene la tau main kn….kalau tak sape nk tolong ajar aku main kalau dia pun tak tau…hehehe…

Kalau berjalan, tk sah kalau tk cr tempat tuk menjamu selera…ye la..jalan-jalan gak..shoping..shoping gak…perut yang dah mula bernyanyi perlu di senyapkan…pegi tempat yang jarang2 skali pegi..mestila nak cari makan kat tempat2 yang lum pernah g n lum pernah jumpe kt tempat lain….memang byk sgt restoran kt SP tu sampai tak tau nk pilih restoran mana….adui…mula tu rasa nak g the italianies….tp tu la..nak berjalan cari restoran tu dah satu hal…ntah mana tempatnye pn tak tau…halal ke tak satu hal lagi..perut dh tk thn lpr dah…last2 kitaorg masuk je ‘Manhattan fish market’ sebab masa tu dh tak tahan lapar dah…lgpun lum pernah rasa masakan kat restoren ni….best gak mknn dia…terutama sup ikan dia tu…Nampak cam tk best, tp best…aku makan satu menu ni…aku pun lupa apa nama dia…sbb first time mkn…tu pun kat 15 minit gak ktorg study menu tu..sbb masing2 tk pernah makan kat situ…main order je la apa yang menarik tajuknye…hehehe…sib baik la menu yang dipilih tu makananye blh diterima leh tekak…hehehe….pada yang belum pernah try mkn kt rest ni…try2 la….menu2 nye kebanyakan berasaskan ikan dan makanan laut yang lain…sedap…kalau diberi chance aku nk g lagi makan kt rest ni…..

Pas mkn, smbg jln2….shoping kt Jusco n balik….smbng lak lepak minum petang pekena kopi ais kat bangi kopitiam…cow giler kopinye….sedap….easy egg ngan roti pun best….Full tul jadual perjalanan ari ni….best sgt….thanks to ida n ita coz ajak aku g SP. Nnt kt g serang tempat lain lak…byk lagi tempat lum pegi ni….

Comments

Popular posts from this blog

Kembali setelah lama menyepi tanpa coretan...

DaN SeBeNarNya....

LaWaTaN SaMbIL BuAt PeRsEmBaHaN...kuikuikui..poyosnye