Lagu zaman kanak2....

pagi tadi on the way dtg opis....biasala rutin aku mesti dgr hot.fm saluran kegemaran aku...dgr fara n faizal berceloteh membuat aku tersenyum sorang2...hehehe...kdg2 risau gak kalau org sebelah tgk aku ngah tersenyum...:-) tp lantak lah orang nak kata apa...asalkan aku hepi..hahaha...
sebenarnya aku nak cite ttg topik hari ni...topik hot.fm ari ni ialah lagu zaman kanak-kanak....mengimbau kembali zaman kanak2....mcm2 lagu la yang kuar...ade tu lompat si katak lompat la...tpuk amai2 la...ade sorg pemanggil tu dr terengganu....dia punya lagu lagi la...lbh kurang cam ni la dianye lirik...'wau..wau..pepek' tu je yang aku ingt...lagu ni sbnrnya faizal AF pernah nyanyi masa AF.....sure la yang tgk AF pernah dengar lagu tu... aku pun ade gak satu lagu...sure mmg org tak pernah dgr lagu ni melainkan anok2 klate la...lagu ni dulu zaman aku kecik2 memang favourite...sbb lirik dia yang buat lagu tu mmg sentiasa terpahat lam hati...hahaha..lagu tu aku pun tak tau apa tajuknye....tapi dia punya lirik lbh kurang macam ni la...

cak kelepit keleput klepar
buoh brange akar kulit
akar same tak dok paka
maghi same kito balik
lek..lek..gung...
pok salik kene sigung..
naik motobot..
tambe 5 sen..
g umoh tok..
tok wi ketuk masin...
ha..ha..ha...(yang ni bkn lirik lagu tu gak tp mmg last skali akan gelak setiap kali abih lagu ni)

adui...sakit perut aku gelak..teringat zaman kanak2 dulu...wah rindunya saat tu....

Comments

e.l.i.z.@ said…
hahaahah sy tahu lagu tuh ekekkeke lucu sungguh
ABIHA said…
meme pun...meme lucu....

Popular posts from this blog

Kembali setelah lama menyepi tanpa coretan...

DaN SeBeNarNya....

LaWaTaN SaMbIL BuAt PeRsEmBaHaN...kuikuikui..poyosnye