Sedar gak awk ek...

curi masa skit sebelum memulakan tugas2 harianku kat opisku yang tersayang ni...hehehe...bos, jgn marah ek...sebenarnya ku nk bercerita tentang hamba Allah yang pernah menjadi insan yang teristimewa lam hidup aku suatu ketika dulu....mungkin dah tersurat jodoh aku bukan dengan dia...jd aku terima segala ketentuan Allah dengan hati yang redha...cuma ramai kawan2 aku kata yang aku ni pelik, padahal 'dia' dah buat aku macam2 tapi aku masih dapat memaafkan dia...aku sendiri kadang2 tak phm akan diri aku....mgkin itulah anugerah Allah pada aku....diberi hati yang mudah tersentuh dan mudah memaafkan kesalahan orang...sampai ke saat ini, aku tk pernah berdendam dengan 'dia' malah aku skrg tetap dan masih berkawan dengan 'dia'...aku rasa tak rugi pn kalau aku memaafkan seseorang. buat apa nk berdendam kerana dendam tk akan mengubah apa2 pn....sebaliknya hanya akan menyebabkan kita akan menanggung sakit hati yang tak kan pernah sembuh selagi kita menyimpan dendam tersebut.... redhalah dengan apa yang telah berlaku dan terimalah dengan harapan ade hikmah di sebalik apa yang terjadi...Allah itu maha mengetahuai akan setiap apa yang terbaik untuk hambanya...

seperti biasa 'dia' yang kini masih lagi menjadi sahabatku menghantar sms...pada awlnya aku pernah terpikir untuk apa lagi aku layan 'dia' kerana dia kini sudah pun berpunya...entahlah aku sendiri tak pasti apa yang aku sedang lakukan ini...tapi aku masih waras, aku layan dia bukan kerana aku masih ade perasaan pada dia tapi kerana aku adalah hamba Allah yang tak akan memutuskan silaturrahim sesama hambanya hanya kerana apa yang dia telah buat padaku adalah kesalahan yang tak sepatutnya aku maafkan..tp tuk apa aku berdendam kn? tak mengapa..semuanya telah kuterima dengan redha....kerana aku yakin setiap kebaikan yang aku lakukan pasti akan mendapat balasan yang baik dariNya..Alhamdulillah, wpn nyata sudah terlambat, akhirnya kau sedar jugak akan hakikat siapa diriku ini...terima kasih kerana menyatakannya...lagu Pasrah nyanyian Erra fazira ini ku tujukan khas buatmu...insan yang pernah bertakhta dihati ini dan juga yang telah menghancurkan segala harapanku...

Ingin ku sendiri
Meniti hariKala sunyi
Yang melanda sepi
Alam bisu
Bagaikan mengerti
Berakhirnya sebuah memori

Ingin ku melangkah
Membawa diri
Kerna cintaYang dikhianati
Luka rasa untuk menghadapi
Pengorbanan tidak dihargai

Kini aku... PasrahDengan segalanya
Kepedihan itu
Masih terasa
Apakah salahku
Apakah dosaku

Tuhan berilahku petunjukmu
Redha dengan kehendakmu
Cukup kali ini
Kau menyakiti
Berulangkali
Tak usahlah kembali
Dengan rela hati
Melepas kau pergi...

Ingin ku sendiri
Meniti hariKala sunyi
Yang melanda sepi
Alam bisu
Bagaikan mengerti
Berakhirnya sebuah memori

Comments

Popular posts from this blog

Kembali setelah lama menyepi tanpa coretan...

DaN SeBeNarNya....

LaWaTaN SaMbIL BuAt PeRsEmBaHaN...kuikuikui..poyosnye