HUKM.....

Ari ni, aku ade appointment...baru smlm perasan lam buku rawatan ade appointment ari ni....adui malas tul nak g HUKM....pk ngan parking yang asyik full setiap kali aku g sana...tension je rasa..ingt ari ni nak g awl2 pg lagi tapi GL lum mintak lagi....lambat gak la baru bleh bertolak ke sana...adui...seperti yang kujangka terjadi...parking full....tgh aku duk tunggu trafik light ijau, nk g cr parking diseberang sana, sign board parking dull tu dowang alihkan...Alhamdulillah, ade parking kosong rupanye...tk sia2 la aku lambat ke sana....masuk2 je terus dapat parking...memang lucky la ari ni....dh lama aku tk menjejakan kaki ke HUKM ni....last skali bulan 11 thn lps...Dr. kat HUKM ni syg agak nye nak lepaskan aku...aku rasa dah lama dah penyakit misteri aku tu sembuh...tapi sampai ke hari ni, masih lagi nk kene ulang alik ke sana...ari ni...Dr. lak tak de ade 2 org Dr. je yang bertugas kat klinik...jenuh aku menunggu giliran....adui..dh la perut lapar...dh la keboringan...mati kutu aku dibuatnya....tension2...alahai Dr. mana abih semua Dr. kt HUKM ni???? 2, 3, 4 kali gak aku tawaf lam kawasan hospital tu...nak g melawat org sakit, tk de sape lak yang aku kenal tgh sakit...last2 aku duk depan pintu kira berapa org duk kuar masuk lam hospital tu....bagus gak...hehehe....macam2 orang aku lihat...macam2 karenah ade...abih setiap org yang lalu lalang tu aku perhatikan....melihatkan keadaan kat hukm tu, membuatkan aku terfikir....Aku bersyukur sgt2 kerana masih diberi Allah tubuh badan yang sihat ini...sekurang-kurangnye aku masih bleh drive sendiri ke HUKM...kalau nak dibandingkan dengan orang lain...yang langsung tak dpt jalan...terpaksa berkerusi roda...mengharapkan bantuan insan2 tersayang...kesian aku lihat mereka2 ini....jelas skali diwajah mereka yang sugul...tiada keceriaan, mungkin terlampau memikirkan sakit yang terpaksa ditanggung....itu lah ujian Allah buat hamba-hambanya....seharusnya kita yang masih sihat walafiat ini, kene berusaha untuk menjaga kesihatan...tiada siapa yang dapat membantu kita melainkan diri kita sendiri....hanya kita yang tahu kondisi tubuh kita...sihat ke tak...sakit ke tak...kerana hanya kita yang merasakannya....sebab tulah kita sebagai hamba Allah seharusnya ingt dan sentiasa bersyukur dengan apa yang Allah telah anugerahkan kepada kita...ingt 5 perkara sebelum datang 5 perkara....iaitu sihat sebelum sakit.....buat sahabat2 ku sekalian...hargailah tubuh badan kita yang masih sihat ini, kerana belum tentu kita akan selamanya sihat...sementara masih sihat ini, jagalah kesihatan baik2...bukan nak promote suh beli apa2 suplimen...tapi cukup la kita jaga apa yang boleh...yang penting jaga makan minum kita dulu....pastikan apa yang kita makan tu tidak akan memudaratkan diri...hebat aku nasihatkan org...aku sendiri apa kurangnye makan ikut sedap mulut gak...hehehe...tu la...kene start buat something ni....xercise...xercise apa yang sesuai agaknye ngan aku ni ye?????....nntilah aku pikir2 kn....

Comments

Popular posts from this blog

Kembali setelah lama menyepi tanpa coretan...

DaN SeBeNarNya....

LaWaTaN SaMbIL BuAt PeRsEmBaHaN...kuikuikui..poyosnye