KeTenaNgan yg KuCari...

smlm...tanggal 21 june 2009...semenjak dua menjak ni..ntah apa yg duk mengganggu pikiran aku...nk kata tension ngan keje, tk juga...nak kata ngah tension ngan seseorg pun tk juga...tp yg pasti aku rs ade something wrong ngan diri aku ni...smlm konon2 nye nk g cr ketenangan, tk ke pelik...hahaha..lantak la org nk kata apa..yg penting aku happy...

hahaha...untuk merealisasikan misi mencari ketenangan tu, aku nekad ptg smlm kuar dr umah menuju ke putrajaya..konon nk tgk view tasik la...demi sebuah ketenangan..dah mcm kera sumbang pn ade...ye la g sana sengsorang, jln sengsorang...org lain sibuk duk kepit boyfriend, sibuk duk kepit ank isteri...biarlah downg, aslkan downag bahagia...ade la beberapa mata memandang aku..mgkn dowg pelik kot tgk aku ni jenjalan sorang2...hahaha...tk kisah la org nk pk apa..yg pntg aku happy tgk gelagat org ramai yang ade kt situ...mcm2 ada...

dah lama gak aku tk g putrajaya...maksud aku dh lama aku tk g souq tu...dh byk gak tmpt mkn kt situ..nandos ade, secret recipe ade...dulu2 aku pernah mkn kt situ gak tp dh lama sgt2...aku ingt lg time tu aku mkn nasi kerabu...sedap gak..smlm aku ambik peluang tuk jln2 kt area souq tu...ye la sblm ni aku pernah smpai situ sbb nk mkn je...kali ni bkn stkt menikmati panorama tasik, aku ade gak la berjalan sekitar2 kwsn tu...saje nk tgk2 apa yg ade sebenarnya kt souq tu...kalau aku nk cite semua, mmg tk menang tangan la nk menaip..hehe..kt bwh ni ade la beberapa pic yg smpt aku snap..

sempat la aku menghabiskan sepetang di putrajaya...sepetang ke? hehe..rasanya sampai ke mlm gak la...usai solat maghrib gak la baru aku bertolak blk umah...Masjid tu pun skrg downg ngan renovate..katanya tuk keselesaan di masa hadapan..harap2 akan lebih ramai lagi warga2 putrajaya yang akan memenuhi masjid pd ms akn dtg..smlm yg aku perasan yang penuh cuma kt dataran kat depan masjid tu je tapi lam masjid bleh kira ada berapa orang...syg masjid yang dibina indah tetapi tidak dimanfaatkan...

Alhamdulillah..ketenangan yang aku cr..aku temui bukan di tasik putrajaya tapi di rumah Allah kerana di situ la tempat yang sememangnya penuh dengan ketenangan...


susana mlm di dataran putra


smpt mkn aiskrim....hehehe

pemandangan masjid yg tersergam indah...


merenung ke tengah tasik...konon la tu hehehe..


ni pemandangan di tengah tasik...

Comments

e.l.i.z.@ said…
sedapnyo eskrem!

awok..buh la chat box..seney nk tggal msg..ni nk promote anok ni hahah

tlg vote eiymann kt http://bigboy-uzma.blogspot.com/2009/06/undi-disini-sticky-mode.html

type B 0041

tq tq

Popular posts from this blog

Kembali setelah lama menyepi tanpa coretan...

DaN SeBeNarNya....

LaWaTaN SaMbIL BuAt PeRsEmBaHaN...kuikuikui..poyosnye